1 miljoen projecten verricht

Homedeal.nl > Bedrijven > Blog > Zo laat je een goede indruk achter bij een potentiële klant

Zo laat je een goede indruk achter bij een potentiële klant

indruk maken op klant

Als je een offerteaanvraag binnenkrijgt, is het tijd om contact op te nemen met de potentiële klant. Hoe zorg je ervoor dat het contact efficiënt verloopt en hoe vergroot je hiermee je kans op het binnenhalen van het project? Lees hier 5 slimme tips.

Vul je bedrijfsprofiel in en verzamel reviews

Een ingevuld bedrijfsprofiel met reviews zorgen ervoor dat je bedrijf betrouwbaar overkomt. Betrouwbaarheid is voor je potentiële klant heel belangrijk in het kiezen van een vakspecialist. Nadat een klant een offerte aanvraagt, klikt hij of zij meteen door naar je bedrijfsprofiel. Zorg er daarom voor dat je bedrijfsprofiel volledig is ingevuld met projectfoto’s, een beschrijving van je bedrijf en reviews. Zo vergroot je de kans op het binnenhalen van een project.

Reageer binnen 24 uur

Hoe eerder je reageert op een offerteaanvraag, hoe beter. Als jij de eerste bent die een offerte indient bij een potentiële klant, maak je de beste indruk en vergroot je zo de kans op het binnenhalen van een project. Let bij het reageren op de eventuele contactvoorkeur die de potentiële klant op de offerteaanvraag heeft gezet. Zo houd je zoveel mogelijk rekening met de wensen van de klant.

Check of je voldoende informatie hebt

Zodra je de offerteaanvraag binnenkrijgt, is het belangrijk dat je hem aandachtig doorleest. Mis je informatie? Ga na of er een huisbezoek nodig is of dat je de informatie kan verkrijgen via email en telefoon. Of er een huisbezoek nodig is of je alleen telefonisch wat vragen stelt, het is belangrijk om uit te leggen waarom je deze aanvullende informatie nodig hebt. Vertel de potentiële klant dat je deze informatie nodig hebt om een op maat gemaakte en volledige offerte te kunnen maken. Mis je geen informatie? Ga dan gelijk aan de slag met het opstellen van je offerte.

Indruk maken potentiele klant

Bevestig gemaakte afspraken

Nadat je contact hebt opgenomen met de potentiële klant en afspraken hebt gemaakt over de opvolging, is het goed om deze per e-mail of chat te bevestigen. Zo staan de afspraken zwart op wit en verklein je de kans op miscommunicatie.

Stuur zo snel mogelijk een offerte

Heb je alle informatie die je nodig hebt? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de offerte. Ook hier geldt: hoe eerder je deze stuurt, hoe beter de indruk is die je maakt. Over het opbouwen van een goede offerte lees je in dit artikel meer.