Homedeal.nl Bedrijven Blog Hoe maak je jouw bedrijfsprofiel compleet?

Hoe maak je jouw bedrijfsprofiel compleet?

Je bent gestart met je gratis deelname en nu heb je automatisch een bedrijfsprofiel wat potentiële klanten kunnen bekijken. De eerste stap is gezet, maar hoe nu verder? Het is de hoogste tijd om jouw bedrijfsprofiel te voorzien van de juiste informatie, zodat je opvalt bij je potentiële klanten. Op deze pagina ontdek je hoe je jouw profiel vult, zodat jij ook online de kwaliteiten toont die jij elke dag levert.

Stap 1: Bedrijfsgegevens

De bedrijfsgegevens die al bekend zijn staan automatisch op je bedrijfsprofiel. Denk bijvoorbeeld aan je website, je telefoonnummer en je e-mailadres. Deze gegevens pas je eenvoudig aan door op het potloodje aan de rechterkant te klikken. Op basis van het adres dat je invult, verschijnt er een kaartje in Google Maps met jouw bedrijfslocatie. Een potentiële klant ziet hierdoor direct waar jouw bedrijf is gevestigd.

Stap 2: Bedrijfslogo

Om jouw bedrijf een gezicht te geven, is het toevoegen van een bedrijfslogo essentieel. Hiermee zorg je voor herkenbaarheid. In de meeste gevallen hebben we het logo al toegevoegd. Mocht dit niet zo zijn, dan voeg je dit logo zo zelf toe door op het potlood te klikken aan de linkerkant.

Stap 3. Bedrijfsomschrijving

‘Hi, wil je kort even iets over jezelf vertellen?’. Je hoort deze vraag natuurlijk vaker. De bedrijfsomschrijving mag je dan ook beschouwen als een introductie van jou en je bedrijf. Vertel in het kort wat je doet, wie je bent en waar jij goed in bent. Houd het kort en krachtig, zodat klanten direct een duidelijk beeld van jou en je bedrijf hebben. Je voegt deze tekst toe door op het potlood te klikken.

De eisen voor deze omschrijving lees je hieronder:

  • Vertel waar je bedrijf gevestigd is.
  • Vertel waarom jij dit werk doet.
  • Zoom in op je specialisme; waarom moeten klanten jou inhuren?
  • De tekst mag maximaal 500 karakters lang zijn.

Stap 4. Projectfoto’s

Projectfoto’s geven klanten een duidelijk beeld van je werkzaamheden. Zorg ervoor dat je minimaal 5 projectfoto’s toevoegt. Breng er variatie in zodat de klant een goed beeld krijgt van jouw expertise. Je voegt de foto’s als volgt toe:

  1. Klik op de groene button ‘foto toevoegen’. De afbeelding dient opgeslagen te zijn in JPG of PNG.
  2. Klik op ‘bevestigen’ en voeg het beeld toe.
  3. Bepaal handmatig de grootte van de foto door het min- of plusteken te bewegen.
  4. Voeg eventueel een beschrijving van het project toe.
  5. Publiceer de foto, deze is nu zichtbaar op je bedrijfsprofiel.

Stap 5. Reviews

Wist je dat 84% van de klanten online reviews net zo betrouwbaar vindt als een persoonlijke aanbeveling? Bovendien vertrouwt 32% een bedrijf wanneer deze 4 – 6 reviews bezit (Brightlocal). Hoe meer betrouwbare en recente reviews je verzamelt, hoe beter. Vraag de klant daarom of hij een review wil achterlaten nadat je een project succesvol hebt afgerond. Volg de onderstaande stappen:

  1. Klik op de tab ‘projectaanvragen’.
  2. Klk op ‘Vraag een review aan’ verschijnt in beeld. Als je de aanvraag hebt bevestigd, ontvangt de klant je reviewverzoek.
  3. Zodra de review compleet is, berekent het systeem het cijfer van 1 tot 10. Dit cijfer verschijnt op je profiel en is zichtbaar op de website.

Stap 6. Vraag & antwoord

Je wilt geen kans missen om meer over je diensten te vertellen. Meer informatie zorgt voor meer transparantie en wekt vertrouwen bij je klanten. Om de winstkansen te vergroten, is het dus goed om de klant meer achtergrondinformatie te geven. Deze 3 vragen helpen daarbij:

Vraag 1: Waarom ben je met je bedrijf begonnen? 

Vertel hier meer over de start van je bedrijf. Wat trekt je zo aan in dit beroep? Waarom vind je het leuk om te doen? Vertel meer over de reden van het ontstaan van je bedrijf.

Vraag 2: Hoe onderscheid jij je van de concurrentie?

Wat maakt jouw werk uniek? Waardoor ben jij beter dan je concurrenten? Wees niet bescheiden. Klanten willen graag weten waarom zij juist met jou zaken moeten doen.

Vraag 3: Wat is jouw advies aan klanten?

Waarom moeten klanten jouw hulp inschakelen? Wat kunnen zij absoluut niet zelf wat jij wel kan? Probeer dit te verwoorden.

Stap 7. Meer informatie

Geef bij het onderdeel ‘Meer informatie’ nog wat aanvullende informatie aan de potentiële klant. Vul hier de rechtsvorm van je bedrijf in, maar ook het aantal medewerkers en je KvK-nummer. Wijzig deze informatie wanneer je wilt. Belangrijk is dat de gegevens kloppen. Houd ze daarom regelmatig up-to-date. Hieronder leggen we uit wat het nut is van elk onderdeel:

Rechtsvorm: dit biedt de klant zekerheid dat je bedrijf officieel is geregistreerd.
Op Homedeal sinds: hier geeft het platform automatisch aan hoe lang het bedrijf al actief is op Homedeal. Hoe langer deze periode is, hoe meer vertrouwen dit uitstraalt.
Aantal medewerkers: dit laat zien hoe groot je bedrijf is. Hiermee toon je aan of je een kleine of grote onderneming bent.
KvK-nummer: deze informatie biedt de klant zekerheid en transparantie. Door het KvK-nummer te vermelden, laat je zien dat je bedrijf officieel geregistreerd staat.

Waar verschijnt jouw bedrijfsprofiel?

Nadat consumenten een projectaanvraag hebben gedaan, ontvangen zij automatisch een e-mail met daarin een verwijzing naar jouw online bedrijfsprofiel. Hoe meer informatie je deelt, hoe meer kans je maakt op het binnenhalen van het project. Een compleet bedrijfsprofiel vergroot het gevoel van vertrouwen bij je klanten. We raden je daarnaast aan om je bedrijfsprofiel en de reviews te delen met klanten die jouw bedrijf niet via de website hebben gevonden. Jij loopt zo geen enkele kans mis om een mooi visitekaartje af te geven bij potentiële klanten.